Friday 8 February 2008

razboi pe calea undelor

acum mai multi ani mi-am propus sa vad toate filmele romanesti. nu neaparat pentru ca ar fi bune (majoritatea nu sunt) ci pentru ca inainte de a putea comenta, trebuie sa stii despre ce e vorba. am terminat foto-video si mi se pare un minim act de cultura sa stiu ce se intampla in cinematografia romaneasca.

socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ... asa ca nu am apucat sa vad toate filmele. inca am lacune ca "hartia va fi albastra" sau "califormia dreaming" (cu toate ca am ambele filme acasa) si altele.

la cold waves vroiam tare mult sa merg. eram curioasa si in plus, mi-era jena sa dau ochii cu alexandru solomon la documentary mondays si sa-i recunosc ca nu am reusit sa-i vad ultimul film. asa ca mi-am mobilizat prietenul si am fost la film acum vreo 2-3 saptamani.

ei bine da! asa da! in sfarsit un documentar care arata a film. problema regizorilor romani si a documentaristilor in general este ca uita de tehnica. isi inchipuie ca daca subiectul e interesant, imaginea poate fi tremurata, sunetul partial si lumina absenta. ei bine, sa va zic ceva. degeaba gasesti un subiect interesant. daca pierzi din vedere caracteristicile filmului, mai bine te reprofilezi si scrii o carte! un film e mai mult decat subiect. cadrele bine create, sunetul curat, lumina potrivita... toate contribuie la poveste. pot sa o potenteze sau sa o distruga complet.

filmul lui alexandru solomon este o dovada ca se poate. este o dovada ca exista in romania profesionisti... tot ce trebuie e sa-i gasesti si sa stii ce sa faci cu ei.

No comments: